zondag 29 december 2013

Zelfgemaakte muziekinstrumenten.

Voor muziek kregen we de opdracht om tien muziekinstrumenten zelf te maken, een hele uitdaging! Op weg naar huis had ik al een aantal ideeën in mijn hoofd. Ik ging zo snel mogelijk naar de winkel om het nodige materiaal te kopen zoals glitters, lijm, papier, kokosnoot,… Toen ik thuis kwam wou ik direct beginnen aan deze opdracht omdat ik zeer graag knutsel. 

Ik nam eerst grondig de opdracht door om te weten wat er allemaal verwacht werd. Om nog meer ideeën op te doen ging ik op zoek naar voorbeelden die mij inspireerden. Met een vleugje zelfgekozen muziek begon ik vol zelfvertrouwen en enthousiasme mijn instrumenten te maken. De tijd vloog voorbij. Het eindresultaat mocht er zijn. Ik was fier op mijn prestatie en de muziekinstrumenten klonken zoals het hoorde. Opdracht geslaagd! 


schuddoosjes
Schuddoosjes

Schuurblokjes

Bellenkransen, kokofoon en  fietsbellen

Trommels en rasp

Schellenraam 


1 opmerking:

  1. Heel mooie muziekinstrumenten. Ik heb deze opdracht vandaag gekregen. Hoe heb je jouw trommels gemaakt? Meer bepaald de vellen zien er heel mooi en sterk uit. Ik weet niet goed hoe ik daar kan aan beginnen. Ook die fietsbellen zijn zeer leuk. Hoe maak je die vast op de houten stok?
    Moest je me willen mailen mag je dit altijd doen op joyce.dequanter@hotmail.com

    Vriendelijke groeten,
    Joyce Dequanter

    BeantwoordenVerwijderen